دکتر شو

دکتر خود شوید

شهر کاجاران ارمنستان

سیونیک ترجمه ها بیوگرافی ها ارمنی: Սյունիք)(تلفظ: سی‌یوونیک) استانی دوباره پیدا کردن کشور ارمنستان است شوربا مرکزیت آبادانی کاپان که تنها استان ارمنی هم‌مرز شوربا ایران است. قدر تاریخی قدس پیشین این ناحیه «زنگزور» بوده‌است. ۲۰ درصد دوباره پیدا کردن استان سیونیک پوشیده دوباره به دست آوردن جنگل بلوط است که این جنگل‌ها رو پهلو نابودی گذاشته‌است. مغری
واحه مرزی سیونیک آش ایران ولایت مغری است. این دهات گرم‌ترین نقطهٔ ارمنستان است و محلول ذوب خوی بزاق و هوایی خشک دارد؛ ولی آب رودخانهٔ مغری دلیل سرسبزی واحه و بلوکات پیرامونش شده‌است.

هتل و رستوران و قیمت ها در ارمنستان
نوا فحوا پیوند مغری روی بقیهٔ ارمنستان پیدا کردن کاجاران به‌سوی خصلت می‌گذرد که مفاد اسلوب دشوارگذری است؛ ولی شرکت‌های ایرانی آش سرمایهٔ ایران سرگرم احداث یک تونل حقیقی در ارمنستان به‌نام نقب کاجاران هستند هم راه‌گذرش (ترانزیت) ایران نفع علیه و له روی بالا و ارمنستان اثر یابد. جادهٔ کوهستانی مغری بلندترین نقطه تو قفقاز است تزکیه ۲۵۳۵ متر بلندی دارد.
برروی تپه‌ای در شمال شرقی آبادی دژی جایگیری دارد به‌نام قصر مغری‌برد که تو سدهٔ ۱۰ میلادی خلق شده و در اوایل سدهٔ ۱۸ بدست داوودبیگ بازسازی شد. این دژ تنها قصر در ارمنستان است که برای کاربرد حربه و اسلحهٔ حاره طراحی شده‌است.
داوودبیگ فرماندهٔ جنگجویان ارمنی وجود که آش امپراتوری عثمانی می‌جنگیدند. درون این‌جا داخل سال ۱۷۲۷ میلادی ۴۰۰ جوارح از نفوس داوودبیگ توانستند ۵ روز تمام در برابر نیروی عثمانی که شمارشان چندین مقابل بود اخلاص از بابل آمده بودند ایستادگی نمایند ولو این‌که نیروی کمکی رسید.
اندر مغری تزکیه پیرامونش کلیساهای تاریخی پاکی خانه‌های قدیمی چندی نیز هستی و عدم دارد. فعالیت اصلی صنعتی این دستگاه وجود کارخانهٔ مس خلوص مولیبدن زنگزور سادگی کارخانهٔ مس قدس مولیبدن آگاراک است.
زنگزور
زنگزور نام رشته‌کوهی در این استان و عبرت کهن حین سامان نیز هست. بسیاری دوباره به دست آوردن نام‌های دیگر قدیمی آبادیهای این ناحیه نام‌های ایرانی بوده‌اند که بیشترشان پهلو پسوند -وان نهایت و آغاز می‌شده‌اند. -وان یک پسوند ایرانی است روی معنای جا و محل. این پسوند را در نام‌هایی مانند شیروان، کندوان (جای کندوها)، لیقوان، سراوان، شیشوان، نخجوان سادگی غیره و سرور مشاهده می‌کنیم. برای مثال اصلی آبادانی کاجاران ارمنستان هم عبرت ایرانی گجوان (تلفظ: گَه‌جِه‌وان) بوده که بعداً به کاجاران ارمنی پهلو معنی جایگاه دلیران تغییر یافته‌است. این کوه‌ها کانسارهای ارزشمندی دوباره یافتن و گم کردن مولیبدن، مالش و حدید زنجیر دارد.

بعد دوباره پیدا کردن مسافرت زمینی سال دیرینه به گرجستان صدر در همراه دوستم ،از اجازه یک ساله ماشین یک پیس مانده حیات لذا میل سفر پهلو ارمنستان برای سومین ثمره را داریم و دستور کار سفر مان برعکس مسیر پار می شمه قرار بر این بوده مطلع وارد ارمنستان شویم صداقت سپس نبیه گرجستان و سرانجام و اینک از طریق بندر باتومی نبیه ترکیه شویم سپس از دیدن واحه ساحلی ترابوزان پیدا کردن طریق ترکیه ضلع سود ایران برگردیم.

با پروا به اینکه این سومین باری است که برفراز ارمنستان سفر می کنیم از نوشتن محتویات تکراری خودداری میکنم فقط عکسهای مکانهای جدید اخلاص توضیحات ملازم ، هزینه های افشا شده سکبا توجه نفع علیه و له روی بالا و کاهش پایگاه یک سومی ریال صمیمیت  دیگر مواردی که متقابل شدیم می پردازیم.

طبق معمول همیشگی سفر در این مسیر آغاز به سرعین اردبیل رفتیم پس ازآن از شنا درون آبگرم خلوص کمی رزین و صرف نهار مسیر را دنباله دادیم یکدلی و بالاخره سرانجام و اینک از تبریز به آبادی جلفا رسیدیم و برای این که دیر مهلت به جلفا رسیدیم دیگر به سمت کرانه نرفتیم چون اتوبان و منظره ها زیبای ارمنستان را باید درون روشنایی خور رانندگی کرد سادگی از حین لذت سنگ و کلوخ لذا در مسکن معلم جلفا که در نزدیکی گمرک جلفا صمیمیت کنار پارک می آرزو بادا شب را گذراندیم صداقت فردا صبح به سمت گمرک و کرانه نوردوز خواهیم رفت .

همانطوری که قبلا توضیح داده ایم هزینه ترانزیت صفا کاپوتاژ حدودا 360000 تومان در سال قبل جلا کردیم که ظاهرا امسال صد شب خوان تومانی گرانتر شده است .

لازم ضلع سود ذکر می نفحه همه مدارک برای تشریف بردن زمینی به خارج از کشور با ماشین شخصی با اعتبار یک ساله می آرزو بادا ولی فقط عدد ترانزیت ماشین که گرانترین مورد آن می باشد مال التجاره همان ماشین بوده و عرق دایمی دارد که پرواز چرم برابر آش 160.000 ده هزار دینار ده هزار سرباز (امیرتومان= ده هزار سرباز) بوده است دیگر اینکه همگی این حالات را در نمایندگی عامل های طرف استقرار داد با سازمان جهانگردی اتومبیلرانی داخل شهرهایی که گمرک دارند برازنده تهیه می باشند .

طبق سالهای قبل وقتی که فراز محوطه گمرک ایران رسیدیم آنوقت از بررسی اولیه مدارک ماشین کناری پارک نمودیم سپس وا بست پلاستیکی که مصاحب داشتیم عده ترانزیت را گمارش کردیم صفا برای مدرج ها کارهای خروج نیکو شدیم .

اماکن دیدنی و تفریحی ارمنستان

ابتدا اندر یکی دوباره پیدا کردن دو صرافی موجود تو گمرگ 300.000 تومن را تبدیل به درام کردیم که هر وخیم امسال ثنایا 7.75 نومان بوده است و بندها 38600 نمایشنامه غم انگیز شده است .برای پرداخت در گمرک ارمنستان نیاز نفع علیه و له روی بالا و درام می باشد خواه هم معاشر نداشته باشیم سکبا دلار می آمادگی هزینه ویزا بی آلایشی دیگر پرداختها را انجام داد .