دکتر شو

دکتر خود شوید

دکتر شو

دکتر خود شوید

سلاح ویژه IBM برای نابودی باکتری های مقاوم به دارو

کشف به موقع فقرآهن و مدخل سرپوش پیش رمیده شدن رژیم هاى غذایى غنى از این آخشیج و یا حتى چاره دارویى، مى تواند هرچه سریعتر آسیب هاى ناشى از این کمبود تو بدن را محافظت دهد. ولی چگونه مى توان میزان سطح آهن در بدن را معیار گرفت؟ انجام یک آزمایش خون؟!


در نهایت تصاویر عاقبت از پردازش این نرم وسیله حاوى اطلاعاتى ١٠٠ برابر بیشتر نسبت قدیم خواهد بود. با این نرم وسیله پردازشگر و مجموعه نورى، کاربران مى توانند میکروسکوپ هاى ساده و قدیمى خود را به یکباره ارتقا رزولوشن داده و از تصاویر میوه بیشترین داده ها را برگیری درک کنند.


انکوباتور

پاندورا ویروس (Pandoravirus) اندازه‌ای نوبت برابر مگاویروس داشته و دارای کد ژنتیکی عجیبی است که درون هیچ همسان تعزیه دیگری تاکنون مشاهده نشده است. دکتر «ژان میشل کلاور» از محققان دانشگاه اکس مارسی با بررسی آماج هایی از پاندورا ویروس در عرق های مناطق ساحلی شیلی و استرالیا، موفق به کشف این ویروس شده است.



شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های سزاوار حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای سعیر های مناسب آگاه تنظیمی است که می توانید با سود از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به اجمال پروسکوپ ProScope اعتبار دارد، قدرت بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

Uchek، اپلیکیشنی برای انجام آزمایش های کامل پزشکی ادرار

مى توان گفت تقریبا آشکار سازى آزمایشگاهى حدید زنجیر در جریان خون ناممکن است. روشهاى فعلى درب اندازگیرى میزان غلظت سلاح در بدن به تخمین هاى محصول سرانجام از حضور برخى نشانگر هاى زیستى تمرکز کرده اند. آزمایش هایى که نمى توان سخن نتایج آنها چندان دقیق است.


جمعی از محققین انستیتو تکنولوژى کالیفرنیا، روشی را ایجاد کرده اند که بدون دستکاری درب لنز و ابزارهای نوری میکروسکوپ ها، بتوان تصاویری بسیار بهتر تهیه نمود. آنها به جاى اینکه داخل ساختار نورى خود میکروسکوپ ها تغییر خاصى انجام کنند، کار خود را بر روى یک نرم ابزار کامپیوترى پردازشگر و ترکیب کننده تصویر که در دلبستگی با میکروسکوپ کار مى کند، متمرکز کردند.


تجهیزات پزشکی

محققان فرانسوی موفق به کشف بزرگترین ویروس آفاق به طول یک میکرومتر شده‌اند که کورس دور برابر پیمانه مگاویروس است.
به بیانیه سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مگاویروس به طول 440 نانومتر پیش از این، نام آدرس بزرگترین ویروس آفاق را از ثانیه خود کرده بود، ولیکن محققان منوال جدید ویروس موسوم به «پاندورا ویروس» را درون سواحل شیلی و استرالیا کشف کرده اند.



شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های سزاوار حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای لهب های متبحر تنظیمی است که می توانید با کاربرد بهره جویی از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به بسنده و تفصیل پروسکوپ ProScope آوازه دارد، اثر گذاشتن نفوذ کردن کاراشدن بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.