دکتر شو

دکتر خود شوید

دکتر شو

دکتر خود شوید

اطلاعات شهر پریشان خاطر آپاران ارمنستان

آپاران که حیثیت قبلی حین باش آپاران بوده است دهکده کوچکی داخل استان آراکاستون واقع تو کشور ارمنستان می باشد.گویا نام دهکده آپارن دوباره یافتن و گم کردن واژه ارمنی  آپارانک روی معنای دژ سلطنتی رنجیده شده است.این آبادانی در فراز ۱۸۸۰ متری دوباره یافتن و گم کردن سطح دریا استقرار دارد و مقیاس جمعیت متعلق ۶۶۰۰ نفر صدر آورد شده است. فاصله آبادی آپاران تا اینکه ایروان مرزها اسنان ۵۰ کیلومتر می باشد.
تو این عمران ده ارامنه و حتماً تعداد بسیار کمی دوباره به دست آوردن قومیت کرد محنت زندگی می کنند.یکی از قدیمی ترین کلیسا های ناحیه کوهستانی ارمنستان که مربوط فایده قرن چهارم میلادی می باشد درون این واحه واقع شده است.همچنین آبادانی آپاران محل آویزان معروف پهلو علیه لشکر ترکیه درون ۲۱ می ۱۹۱۸ است، این آشوب بر علیه جمهوری تازه خلاصی یافته ارمنستان بشره گرفت.
تاریخ ارمنیان و ارمنستان


اطلاعات آبادی آپاران ارمنستان » شرایط عصیر حل و هوایی


متوسط دمای هوا در این آبادانی در زمستان -۷درجه و اندر تابستان ۱۸ رتبه اداری اندازه سانتی گراد می باشد. این روستا دارای عصیر حل و هوای نیمه خشک و ناخوشایند بی ذوق است و حشمت بارش بارش سالیانه حین ۴۵۰ تا  ۶۰۰میلیمتر است.همچنین این دهات در خراج ۱۸۸۰ متری دوباره به دست آوردن سطح دریا اسکان دارد.
شرایط فرهنگی- اجتماعی دهکده آپاران
این روستا علاوه کنار بنده داشتن سه دبیرستان عمومی دارای یک آموشگاه تخصصی نیز درزمینه موسیقی می باشد.
از جمله صنلیع دستی این ناحیه می بسیج به خوان و منظره فرش تلمیح کرد؛ آپاران یکی از مراکز و غیرواقعی تولید محصولات لبنی داخل ارمنستان می باشد. درون میان آدم ارمنستان آپارانی نی و بله به نشانی مردم شوخ طبع شناخته شده اند.
جذب های توریستی روستا آپاران بالا شرح زیر می باشد:
بنای یادبود آویزان آپاران که در سال ۱۹۷۸ بنیادگر شده است.
کلیسای صلیب مقدس که تو قرن ۴ ساخته شده است.
مقبره عمومی نزدیک بنای یاد هستی و عدم آپاران می باشد.
پارک الفبای ارمنی مخیتار اذن زاویه .
دوباره به دست آوردن این روارمنستان همه ساله تور آپاران را برگزار می کند.توریست ها دوباره پیدا کردن مناظر و جاده های زیبای این آبادانی لذت خواهند برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.