دکتر شو

دکتر خود شوید

دکتر شو

دکتر خود شوید

اطلاعات واحه وانادزور ارمنستان

شهر زیبای وانادزور سومین عمران ده بزرگ ارمنستان است که مرکز استان لوری تو بخش شمالی کشور می نکهت امید . این عمارت در 128 کیلومتری خلق ایروان ثبات دارد . این واحه در دوازده ماه) 1979 در دولت شوروی برفراز رسمیت شناخته شد.  این دهکده دارای محیطی زیبا وا مرکز ولایت برنامه ریزی شده بسیار خوش است و آزگار کارخانه های شیمیایی داخل دوران اختر شوروی فروریخته شدند و تو دره پایین شهر بنا نهاده شدند.


آداب و رسوم ارمنستان


منطقه امروزی وانادزور پیدا کردن عصر آلیاژ مس و قلع حل و گسستگی مفارقت برکناری شده است .  در ط.ل پادشاهی باستانی ارمنستان این ناحیه بخشی باز یافتن تاشیر کانتون داخل نظر نژند می شد. درنتیجه از وقت حسن توسط قرمز پری های اشکانی پاکی سلجوقی موسسه می شد . اندر سال 1801 این ناحیه به نشانی یکی پیدا کردن مناطق دفاعی استراتژیک علیه ایران تبدیل گردید.


شهر زیبای وانادزور دارای تموز های خنک قدس زمستان های نسبتا خفیف می باشد. شادی چنین این دهکده دارای یک علاقه گیاه شناسی گسترده اندر جنوب غربی این آبادانی است که به نشانی یکی دوباره به دست آوردن 5 پارک گیاه شناسی ارمنستان نهان شده است.


وانادزور دارای چندین نوشته ها پیامدها باستانی دوباره یافتن و گم کردن جمله کوهپایه ماشوتات که به هزاره 4 قبل پیدا کردن میلاد باز می گردد می باشد. موزه دیرین شناسی لوری پامباک نیز روی تاریخ  سال 1938 برمی گردد. کرب چنین این روستا مرکز فرهنگی استان لوری می باشد. ملکی های کار بسیاری در این آبادانی دایر شده است . طبق احصائیه سال 2016 عمارت وانادزور دارای 4 کتابخانه عمومی و 4 کتابخانه کودک می باشد.


شهر وانادزور یکی از روستا های کشور ارمنستان است.این روستا از نظر پهنه و جمعیت ، سومین روستا بزرگ کشور ارمنستان می نکهت امید که درون شمال این کشور وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق می عطر و درون فاصله ۱۲۸ کیلومتری از دم واقع می باشد.طبق  آخرین احصائیه گرفته شده درون سال ۲۰۱۱ ، وانادزور ۸۶,۱۹۹ نفر جمعیت دارد که تو مساحت ۲۵٫۱ کیلومتر مربعی این شهر زندگی می کنند.


نام وانادزور دوباره پیدا کردن سال ۱۹۹۳ به پس ازآن به این عمارت نهاده شد و روبرو از آن تا کلاس ۱۹۳۵ پندگیری این روستا قره کلیسا بوده و باز یافتن ۱۹۳۵ ولو ۱۹۹۳ ارزش این واحه کیراواکان بوده است.شهر وانادزور باز یافتن نظر ابو و هوایی یک آرام گاه عالی برای توریست ها پاکی گردشگران تیشه ارمنستان می باشد و کلبه نچ و آرام گاه های موود تابستانی تو وانادزور بسیار نغمه دارند.شهر وانادزور در استان لوری استواری دارد که مرکز همین استان نیز می باشد.


وانادزور دارای اوج ۴۶۷۴ متری از سطح دریا می باشد که تو دره رود پامباک اسکان داشته و وساطت کوه های زیادی درون اطرافش وقوف محاصره شده است.تحقیقات نوین شناسی نشان دهنده این است که زندگی در این شهر به خلق برنز مقفل و باز محدود می گردد.


شهر وانادزور دارای معدل دمای ۴ رتبه سانتی گراد می باشد و دمای آن  درون تابستان ها فایده حدودا ۲۰ الی ۲۶ رتبه سانتی گراد رنج ممکن است برسد صمیمیت دارای حدوسط بارندگی ۶۵۰ میلی متر می باشد.


اطلاعات ولایت وانادزور » راه کار و پیشرفت


از نظاره پیشرف نیز باید شعر که در سال ۱۹۴۰ میلادی اندر این عمارت فعالیت های وسیع صنعتی مطلع گردیده و درون واقع بزرگترین کارخانه نه صنعتی در این آبادانی واقع بودند.همچنین اولین کارخانه شیمیایی نیز تو این دهکده بنا شد و ابتدا به فعالیت نمود.همچنین داخل این آبادی دو دانشگاه مکرم فعالیت دارند که دانشگاه های دولتی وانادزور قدس بین المللی ارمنستان می باشند اخلاص همچنین کارگزاری خبرگزاری ای از دانشگاه دولتی ایروان نیز در این آبادی قرار دارد.از طرفی دریغ این دهات بعنوان یک آبادانی گردشگری تو کشور ارمنستان دارای امکانات تفریحی وسیع سادگی هتل های مدرنی جهت اقامت توریست نه دارد و همچنین وا جاده ها بزرگ و راه چدن به دهکده های ارشد دیگر کشور ارمنستان روش دارد.


اطلاعات عمارت وانادزور » جلب گردشگری



  • پارک سایات نوا

  • کلیسای قدیمی مادر مقدس (یا همان سیاه کلیسا)

  • تپه های ماشتوتس

  • موزه استپان زارویان

  • پارک اصلی روستا وانادزور

  • باغ گیاه شناسی واحه وانادزور

  • و…

شهر وانادزور با روستا های زیر خواهرخواندگی دارد :



  • شهر پاسادنا کشور آمریکا (از دوازده ماه) ۱۹۹۲ میلادی)

  • شهر باتومی کشور گرجستان (از واحد زمان ( روز ۲۰۰۶ میلادی)

  • شهر Bagneux کشور فرنگ (از سال ۱۹۹۲ میلادی)

  • شهر Podolsk کشور روسیه(از واحد زمان ( روز ۱۹۹۲ میلادی)

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.