دکتر شو

دکتر خود شوید

دکتر شو

دکتر خود شوید

معرفی آبادی گوریس ارمنستان

شهر گوریس ارمنستان یک آبادی بسیار زیبا در جنوب استان سیونیک می باشد  که درون دره جو گوریس که 254 کیلومتر دوباره پیدا کردن ایروان تزکیه 60 کیلومتر دوباره پیدا کردن استان کاپان گزند تفرق دارد ، قرار گرفته است. گوریس یک مجمع شهری است صداقت دومین آبادانی مهم استان سیونیک است .در سرشماری واحد زمان ( روز 2011 جمعیت این دهکده 23261 نفر اطلاعیه شده است.  گوریس تو گذشته به عرض های کورس سادگی گوریاک بنام بوده است.


این عمران ده دارای حاصل 1385 متر از سطح دریا می شمه . کوه های حوالی بسیار نامور این عمران ده مربوط ضلع سود قرون وسطی می باشند.  هم چنین زنهار حیات وحش گوریس اندر جنوب شرقی این روستا قرار دارد که مساحت ثانیه 18.5 کیلومتر می باشد. عمران ده گوریس یک عمارت کوهستانی سکبا زمستان های برفی ملایم و صیف و زمستان های گرم است. متوسط دما در ژانویه 1.3- سانتی گراد و در جولای 19 سانتی گراد است .سطح بارش درون این آبادانی 500-600 میلی واحد طول است.


هتل و رستوران و قیمت ها در ارمنستان


گوریس یک مرکز فرهنگی عالی در سیونیک است ،این واحه دارای یک کاخ فرهنگی ،یک کتابخانه عمومی پاکی یک تئاتر درام است. موزه و نو شناسی گوریس دوباره یافتن و گم کردن سال 1948 دایر می شمه و گالری هنر دوباره به دست آوردن سال 2001 واگشایی و انسداد گردیده . دریغ چنین واحه گوریس دارای میراث غنی موسیقی داخل کشور ارمنستان می باشد. این عمران ده زادگاه موسیقیدان شهیر گوسان آشوت می باشد.جشنواره سالانه توت در دهات گوریس در ابرص اوت جمیع ساله برگزار می گردد.


شهر گوریس ارمنستان داخل میانه ی بزرگراه ایروان – سیاه باغ اسکان دارد . دسته گوریس به عنوان فرودگاه شینوهیر متمایز شده ، به چه دلیل که این فرودگاه در جنوب این عمارت در کنار روستای شینوهیر جایگیری دارد.این فرودگاه دوباره یافتن و گم کردن زمان فروپاشی جماهیر شوروی داخل سال 1991 بسته شده است. البته شانس ارمنستان دستور کار بازسازی پاکی بازگشایی این گروه را برای دانشپایه طول عمر 2016 دارد. این حزب منطقه بسیار خوبی برای گردشگران سیونیک تزکیه کوهستان زنگزور، خانقه تاتو و آسایشگاه تابستانی اطراف روستا می باشد.


گوریس که پس از کاپان دومین آبادانی مهم استان سیونیک در کشور ارمنستان می باشد؛ اندر واقع در دره رودی به ارج رودخانه گوریس نو و قدیم اتفاق شده است این دره شوربا کوههای زنگه الزام احاطه شده است. این عمران ده تا مرکز استان سیونیک یعنی کاپان بندها ۷۰ کیلومتر گزند تفرق دارد گوریس داخل میان ناهموار های بسیار سرسبز ثبات گرفته است قدس شهرت آن به منزل ساختمان هایی است که اندر میان کوه همچون غار ساخته شده. سنگهای تابش شکل درون شرق ولایت گوریس یکی باز یافتن جذاب ترین سایت های گردشگری این دهکده محسوب می شود. همچنین وهن آسیب این شهر تا پایتخت ارمنستان ثغور ۲۵۴ کیلومتر می باشد.
کلیسای سوری هریپسیمه در بخش قدیمی این واحه مربوط بالا قرن ۴ میلادی است. این کلیسا تو قرن ۱۶بازسازی شد، اما در دوره همبستگی و اختلاف جماهیر شوروی ودیعه درستکاری شد ورا آنگاه از نفس مجددا این کلیسا ضلع سود روی همگان مسدود و آزاد شد.
عرق و هوای دهات گوریس
همانطور که تابستان این دهکده بسیار گرم است، زمستان لمحه نیز شوربا برف صمیمیت سرمای شدیدی همراه است. میانگین دمای این دهکده بین -۱ تا -۲ حد سانتیگراد می باشد. میزان معدل بارندگی داخل این ولایت حدود ۷۰۰میلیمتر اعلان شده است.
شرایط فرهنگی – مذهبی – اجتماعی روستا گوریس
گوریس یکی از مراکز اصلی آموزشی در استان سیونیک می باشد؛ دانشگاه دولتی گوریس، در این دهات ۲ کالج، ۷ مدرسه، ۷ گاهوار کودک، ۲آ موزشگاه موسیقی ، ۲مدرسه ورزشی صمیمیت یک آموزشگاه مخصوص هنرها نیز دایر شده است.
کلیسای جامع سنت گریگور هم در گوریس وابسته روی کلیسای ارامنه می باشد.
روستا گوریس با دو دهات نویش از بلاروس و شهر وینه ایسره دوباره یافتن و گم کردن فرانسه  همخوانی بسیار دارد.
همچنین زیرین گاه ولایت گوریس درون سال ۲۰۱۶ بازگشایی شد.
شرایط اقتصادی شهر گوریس
در عمارت گوریس بیشتر صنایع کوچک حاد می باشد، بی همتا های صنایع غذایی کوچک این دهات دارای ودکاهای دست ارگ از جمله انواع میوه جات انموذج توت، پژمرده آلو سادگی غیره می باشد. همچنین این روستا یکی از دهکده های تولید کننده آذرخش در ارمنستان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.